•  
    Kütüphane çalışma saatleri

    Merkez Kütüphane, Eğitim- Öğretim döneminde hafta içi 08:00 -- 20:00 kadar

    Okuma salonumuz ise 24 saat açıktır.

    Hafta İçi : 8:00 --17:00 arası hizmet vermekteyiz.

    “Kütüphanemiz, Covid-19 Döneminde Dış Kullanıcılara Kapalıdır.”

  •  
    Kütüphane Kullanım Kuralları

    Kütüphane İçerisinde Uyulması Gereken Kurallar

    1. Kütüphane binasına, yiyecek ve içecekle girilmez,
    2. Kütüphane binası içerisinde cep telefonları kapalı tutulur,
    3. Kütüphane içerisinde izinsiz kamera, fotoğraf makinası, cep telefonu vb. araçlarla çekim yapılmaz,
    4. Kullanıcılar kendi eşyalarından sorumludur. Kaybolan ya da çalınan eşyalardan Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı sorumlu değildir.
    5. Okuyucu salonlarında ve koridorlarda yüksek sesle konuşulmaz ve grup çalışması yapılmaz.
    6. Kütüphane kapanmadan 15 dakika önce ödünç alma ve iade işlemleri tamamlanır.
    7. Kütüphanedeki bilgisayarlar sadece eğitim-öğretim ve araştırmaya yönelik amaçlar için kullanılır.
    8. Kütüphane kurallarına uyulmaması durumunda kullanıcı, kütüphane personelinin uyarılarını dikkate almakla yükümlüdür.
    9. Kütüphane bilgi kaynaklarına ve eşyalarına (bilgisayar, masa, sandalye, vb.) herhangi bir şekilde zarar veren kullanıcı, hakkında gerekli yasal işlem yapılmak üzere Rektörlük Makamı'na bildirilir.
    10. Bilgi kaynaklarının izinsiz olarak Kütüphane dışına çıkartılması ya da çıkartılmaya teşebbüs edilmesi durumunda; bu eylemde bulunan kullanıcı, hakkında gerekli yasal işlem yapılmak üzere Rektörlük Makamı'na bildirilir.
  •  
    Hesabıma erişemiyorum

    Amasya Üniversitesi personeli ve öğrenciler hesaplarına kullanıcı adı ve geçici şifre ile erişebilirler.

    Oturum açmak için Üye Kodu alanına; öğrenci iseniz öğrenci numarası, personel iseniz sicil numaranızı yazınız. Şifre bölümüne ise 1 yazarak giriş yapınız. Giriş yaptıktan sonra şifrenizi değiştirebilirsiniz.
    Yardım için ödünç masasına uğrayınız.
  •  
    Ödünç Hakları

    Akademik Personeli ile Doktora Öğrencileri: 5 kitabı 30 gün,

    İdari Personel: 5 kitabı 30 gün,

    Yüksek Lisans Öğrencileri: 5 kitabı 15 gün,,

    Lisans Öğrencileri: 3 kitabı 15 gün,

    Üyeler ödünç alma işlemleri sırasında kimlik kartlarını göstermek zorundadırlar.

  •  
    Ödünç alınan kitapların iadesi

    Kitaplar ödünç alındıkları yere iade edilmelidir. (Ödünç Verme Bankosu).

  •  
    Ödünç alınan kitapların süresinin uzatımı

    Uzun süreli ödünç aldığınız kitapların iade tarihlerini Kütüphane Hesabınız  oturum aç alanını kullanarak uzatabilirsiniz. Kitaplarınızın iade tarihinden 3 gün önce uzatma işlemlerinizi yapabilirsiniz.

    Süre uzatma işlemi başarıyla tamamlanamadıysa;

    • Başka bir kullanıcı kitabı ayırtmış olabilir.
    • Hesabınızda 5 TL ve üzerinde borç olabilir.
    • Üzerinizdeki kitaplardan birinin iade tarihi geçmiş olabilir. Süre uzatma işlemi yapılmadan önce iade tarihi geçmiş bütün kitaplar iade edilmelidir.
    • Kayıt süreniz dolmuş olabilir. 

     

  •  
    Ödünç alınmış olan bir kitabın rezervi

    Hesabınızda oturum açıp, taramadan kitabı bulduktan sonra sağ köşede yer alan ayırt linkine tıklayarak kitabınızı rezerv edebilirsiniz.

  •  
    Kütüphaneye alınması için yayın istek önerisi

    Üniversitedeki bölümler ve birimler kütüphanede bulunmasını istediği yayınların temin edilmesini isteyerek koleksiyonun gelişmesine katkıda bulunabilirler. Sipariş için “Kütüphane Hesabım” aracılığıyla oturum açtıktan sonra “Eser İstek” kısmını doldurabilir ve üniversitemizin satın alma usulleri çerçevesinde temin edilmesini isteyebilirsiniz.

  •  
    Kütüphaneden ödünç alınabilecek materyaller

    Ansiklopedi, el kitabı, atlas, sözlük gibi danışma kaynakları, süreli yayınlar, basılı olmayan tezler ile mevcudu tükenmiş nadir eserler dışındaki kütüphane kaynaklarını ödünç alabilirsiniz.

  •  
    Aradığım kitap ödünç alınmış, ne yapmalıyım?

    Aradığınız kitap ödünç alınmış ise Ayırtma yapabilirsiniz. Bu işleminin gerçekleştirilebilmesi için sisteme “Kütüphane Hesabım” bağlantısını kullanarak giriş yapmanız gerekmektedir. Üye girişi yaptıktan sonra yapılan arama sonucunda ayırtma yapmak istediğiniz kaydın detay bilgisini üstünde yer alan “Ayırt” bağlantısını tıklayarak gerçekleştirebilirsiniz. Kitap iade edildiğinde tarafınıza e-posta gönderilir ve ayrılan kaynak sizin için 2 gün kütüphanenin ödünç verme bölümünde bekletilir.

  •  
    Ödünç alınan kitapların iade tarihlerini öğrenme

    Kütüphane'nin web sayfasından kütüphane hesabınıza bağlanabilirsiniz. Kütüphane Hesabınız alanını kullanarak üzerinizdeki kitapları, bu kitapların iade tarihlerini, ayırttığınız kitapları ve borçlarınızı görebilirsiniz.

  •  
    Yerleşke dışında elektronik kaynakların kullanımı

    Amasya Üniversitesi personeli ve öğrencileri Kampüs Dışı Erişim sayfasındaki talimatları izleyerek elektronik kaynaklara yerleşke dışından da erişebilirler.

  •  
    Kütüphaneden ödünç alınan bir yayının yıpratılması veya kaybedilmesi

    a) Yıpratılan veya kaybedilen kütüphane materyali öncelikle piyasadan aynısı ya da daha yeni baskısı temin ettirilir.

    b) Yıpratılan kitabın aynısı bulunamıyorsa aynı değerde başka kitap aldırılır. Yıpratılan kitap kullanıcıya verilmez.

    c) Kaybedilen materyal için kullanıcı duruma ilişkin bir dilekçeyi Daire Başkanlığı'na verir. Kullanıcı dilekçeyi yazdığı tarihten itibaren bir ay içerisinde materyali temin etmeye çalışır. Ayrıca, bu tarihten itibaren varsa geciktirme cezası durdurulur.

    d) Bir aylık süre içerisinde temin edilemeyen materyal, kayıtlardan düşürülmek amacıyla, Değer Tespit Komisyonu'nca değer tespiti yapılır. Kullanıcıdan bu değerin 2 (iki) katı tahsil edilir. Varsa geciktirme cezası ayrıca tahsil edilir. Tahsil edilen tutarlar, Üniversite bütçesine gelir kaydedilmek üzere ilgili hesaba yatırılır.

    e) Kayıttan düşme ile ilgili diğer işlemler "Taşınır Mal Yönetmeliği" hükümlerine göre yapılır.

  •  
    Mezun olduktan sonra Kütüphane kullanımı

    Mezunlar basılı ve elektronik kaynaklardan Kütüphane içerisinde yararlanabilirler ancak materyalleri ödünç alamazlar.

  •  
    Öğrenci mail adresimi bilmiyorum, nasıl öğrenebilirim?

    Öğrenci mail adresiniz ögrencino@ogrenci.amasya.edu.tr olarak üniversitemize kayıt esnasında oluşturulmaktadır.

  •  
    Öğrenci mail adresimin şifresini hatırlamıyorum. Nasıl öğrenebilir/güncelleyebilirim?

    Öğrenci mail adresinizin şifresi “OBS” şifreniz ile paraleldir. “OBS” şifrenizi güncellemeniz durumunda öğrenci mail adresinizde güncellenmiş olacaktır.