Turnitin: Kalıcı silme talebi hakkında
12 Nisan 2022 tarihi itibariyle, Turnitin hesaplarına önemli bir özellik eklendi: "Kalıcı silme talep et." Bu özellik ile, eğitmenlerin Turnitin teknik ekibiyle irtibat kurmadan, kalıcı olarak doküman sildirme işlemini, kurum içinde, Turnitin hesap yöneticisine kalıcı silme talebi yollayarak, kolayca gerçekleştirmeleri sağlandı.
Geçtiğimiz hafta itibariyle, bu özelliğe ek olarak, kalıcı silme talebi, sadece "standard depo" seçimi yapılan dokümanlar için aktif hale getirildi. Dolayısıyla, zaten "depo yok" seçimi yapılan ve Turnitin veri tabanına eklenmeyen belgeler için, kalıcı silme talebi yapılmasına gerek yoktur. "Depo yok" seçimi yapılarak yüklenen belgeler için, "kalıcı silme talep et" yapıldığında aşağıdaki hatayı verecektir:
"There was an error creating a paper deletion request" (Ödev silme talebinde hata oluştu). Bu hata cümlesi, ilerleyen haftalarda değiştirilecek olup, daha açık ve anlaşılır hale getirilecektir.
Özetle, "depo yok" seçimi yapıp yüklenen belgeler için, kalıcı silme talep edilmesine gerek yoktur; bu belgeler, zaten veri tabanımıza yüklenmemektedir.
"Depo yok" seçimi yapılan belgeler, "gelen kutusundan kaldır" yapılabilir. Ancak, unutmayınız ki, gelen kutusundan yanlışlıkla kaldırılan belgeler, ancak Turnitin teknik ekibi (tiisupport@turnitin.com) aracılığıyla, geri alınabilir.
Bu iki özelliğin (gelen kutusundan kaldır ve kalıcı silme talep et), gelecekte mağduriyet yaşanmaması için, dikkatli ve özenli kullanılmasını tavsiye ederiz.